PROGRAM 2017

Hlavní část programu bude soustředěna na Barlife Main Stage pro 300 lidí a na Small stage s kapacitou 80 osob.
I letos myslíme na kávové nadšence a zachováváme úspěšný Coffee Professionals Boutique, který bude doplněn o samostatnou kávovou zónu. Kávoví odborníci budou po oba dny během miniseminářů představovat zajímavá témata. Letošní novinkou bude Beer Experts Market, kde se představí tradiční pivovary i regionální minipivovary. Tato nová sekce bude mít vyhrazené místo.
Klidné místo pro vyřešení obchodních záležitostí a setkání vystavovatelů s klienty nabídne Business zóna.

Všechny cizojazyčné semináře na Barlife Main Stage budou simultánně tlumočeny do češtiny. Malý sál a Coffee Professional Boutique je bez překladu.

PROGRAM 2017

ÚTERÝ 31. 10. 2017

BARLIFE MAIN STAGE 

SMALL STAGE

COFFEE PROFESSIONAL BOUTIQUE

SEMINÁŘE BARLIFE MAIN STAGE

Z KOLIKA ODRŮD MŮŽE BÝT CHAMPAGNE / MILOŠ DANIHELKA (HOST BARLIFE)

Také máte zafixováno, že jediné odrůdy révy vinné, z nichž lze v Champagni vyrábět stejnojmenné šumivé víno, jsou Chardonnay, Pinot Noir a Pinor Menieur? Pak byste si neměli nechat ujít seminář Miloše Danihelky, který vás přesvědčí o opaku. Z kolika odrůd je tedy možné champagne vyrábět a které to jsou? Kde se vzala informace, že k výrobě mohou být použity jen tři odrůdy? A jaké další mýty o champagne kolují? Na vše vám Miloš odpoví.
Nahoru

NO APOLOGIES / BAR SHIRA (HOST BARLIFE)

Bar Shira se barmanství věnuje již od roku 2001. Před několika lety si spolu se svými společníky otevřel bar Imperial Craft v Tel Avivu, kterému se dostalo i patřičné pozornosti – ve World‘s 50 Best Bars byl oceněn jako Best Bar in Africa & the Middle East a letos se probojovat do celosvětové padesátky.
Pokud si kladete otázku, jak je možné proslavit bar nacházející se mimo světové barmanské metropole, neměli byste si nechat ujít tento seminář. Bar Shira na příkladu baru Imperial Craft ukáže, jak vybudovat povědomí o vašem baru, jak se stát jedním z nejlepších na světě a jakými způsoby toho dosáhnout. A zmíní samozřejmě také, jaké výhody vám z toho vyplynou. Stačí nehledat výmluvy.
Nahoru

THE CLUMSIES IS THE NEW BLACK / NIKOS BAKOULIS (HOST BARLIFE)

Nikos Bakoulis se na barové scéně pohybuje již 12 let. V roce 2011 zastupoval Řecko na soutěži World Class. Předloni se svými kolegy otevřel podnik The Clumsies, jehož koncept je celodenní. I přes nepříznivou ekonomickou situaci v Řecku se baru povedlo prorazit a dokonce upoutat pozornost celého světa. Svědčí o tom i řada nominací a letošní 6. místo na World‘s 50 Best Bars.
Seminář poodhalí filozofii skrývající se za konceptem The Clumsies a poradí, jak v dnešní době vést high-volume bar, který má otevřeno po celý den. Nikos se zaměří také na pohostinnost v rámci řeckých zvyklostí. A samozřejmě nesmíme zapomínat ani na zdejší koktejlové menu.
Nahoru

DIAGEO RESERVE WORLD CLASS – ÚVOD DO PÁTÉHO ROČNÍKU / ALEX KRATĚNA (DIAGEO / UPB)

Startuje desátý ročník Diageo Reserve World Class ve světovém měřítku a pátý v České republice. Dvakrát po sobě se v globálním finále čeští barmani dostali mezi finálovou šestku a letos Tomáš Melzer vyhrál disciplínu Heat of the Moment. Bude pro nás stejně úspěšný i další ročník? Ovlivnit to svou účastí můžete i vy! Inspiraci vám do začátku poskytnou čtyři čeští vítězové, Jarda Janoušek, Víťa Cirok, Adrián Michalčík a Tomáš Melzer, kteří se na Prague Bar Show sejdou na jednom pódiu. 
Alex Kratěna, brněnský rodák, někdejší šéf londýnského baru Artesian a zakladatel neziskové organizace P(our), se i letos globálního finále World Class zúčastnil v roli porotce. Kdo jiný by tedy měl zahájit pátý ročník této prestižní barmanské soutěže v České republice? Téma jeho přednášky bude úzce souviset se zadáním prvního kola, ujít by si ho proto neměl nechat nikdo, kdo se chce do nového ročníku barmanského klání zapojit.
Nahoru

3-DIMENSIONAL BARTENDING / STEVE SCHNEIDER (HOST BARLIFE)

Steve Schneider strávil posledních devět v jednom z nejvíce oceňovaných koktejlových barů NYC Employees Only a v červnu 2016 se stal partnerem konceptu Employees Only Singapore, který představoval první fázi expanze společnosti mimo NYC. Jeho prezentace se bude zabývat třemi aspekty barmanství, na něž by se měl každý začínající barman zaměřit, aby mohl vyniknout. Tyto aspekty Steve nazývá: The Sage, The Rockstar a The Mixologist. Projdete-li těmito fázemi, stane se z vás komplexní barman ve stylu Employees Only. 
Nahoru

THE "DRUNKEN" BOTANIST GIN & TONIC COCKTAIL COMPETITION 2017 
(BOTANIST GIN)

Na začátku září proběhlo první kolo soutěže The „Drunken“ Botanist Gin&Tonic Cocktail Competition 2017, kdy porota z přihlášených barmanů vybrala čtyři nejlepší. Finále soutěže proběhne v rámci Prague Bar Show. Kdo z nich porotě ve složení Tomáš Mozr (Barlife), Jaroslav Kresteš (Sales Director Selective Brands Rémy Cointreau), Tomáš Hanus (majitel a barman ve Frame baru), Leonardo Leuci (spolumajitel baru Jerry Thomas Speakeasy) namíchá nejlepší a nejoriginálnější G&T? Bude to Alexandra Hatalovská (Josie Bar), Tomáš Nejedlý (Cash Only), Jan Vlasák (Cash Only) nebo Marek Vybíral (The Black Stuff)?
Nahoru

PANELOVÁ DISKUZE: ALKOHOL – SBĚRATELSTVÍ A INVESTICE / MICHAEL TRETTER, VÁCLAV ROUT, ZDENĚK KORTIŠ, JAKUB PŘIBYL (HOSTÉ BARLIFE)

Investice do akcií, nemovitostí, šperků či umění jsou stále nejrozšířenějším způsobem, jak zhodnotit své peníze. Existuje však ještě jedna oblast, v níž se dají peníze dobře zhodnotit – alkohol. Tedy za předpokladu, že se se zakoupenými láhvemi pak dokážete rozloučit… Jak láhve vybírat, na co si dát pozor, kde je shánět a kdy nastává ten správný čas pro jejich zhodnocení? O tom i o mnohém dalším bude panelová diskuze, v níž účast přislíbili Michael Tretter, majitel baru Tretter‘s a Gallery Spirit Shopu, Václav Rout, majitel whisky klubu Whisky & Kilt, Zdeněk Kortiš, majitel baru Black Stuff Irish Pub v Olomouci, a sommelier Jakub Přibyl. 
Nahoru

SEMINÁŘE MALÝ SÁL

JAK KAVÁRNY VSTUPUJÍ DO VEŘEJNÉHO 
PROSTORU / ONDŘEJ KOBZA (HOST BARLIFE)

Korso Krymská, Piána na ulici, Poeziomaty, Bajkazyl na Náplavce, Café Šesťák na Kulaťáku (dřevěná paluba a foodtruck) a nově také střecha Lucerny. Za vším hledejte jednoho muže – Ondřeje Kobzu, který provozuje kavárny Café V lese, Cafe Neustatd a Famúza (podzemní hudební klub na FAMU). Co stojí za popularitou těchto míst? Opravdu stačí mít jen bláznivé nápady a úspěch je zaručen? Ondřej Kobza na své přednášce prozradí, jak si získat veřejnost a hlavně jaký tým okolo sebe vybudovat, aby vaše nápady byly nejen doopravdy realizovány a neskončily jako propadák. 
Nahoru

MYTHS LEGENDS AND EVERYTHING YOU HAVE TO KNOW ABOUT THE MARTINI COCKTAIL AND HIS EVOLUTION / LEONARDO LEUCI (HOST BARLIFE)

Po loňském úspěchu se letos na Prague Bar Show znovu vrací Leonardo Leuci, majitel jednoho z nejlepších barů v Římě – Jerry Thomas Speakeasy – a člen Italské sommeliérské asociace. Letošní seminář bude věnovat koktejlu Martini, které je opředené mnoha mýty a legendami. Doberete se společně pravdy?
V posledních 130 letech byl název Martini Cocktail aplikován na nesčetné množství různých koktejlů s různými recepty jen proto, že byly podávány ve stejnojmenné sklence. Co je tedy opravdu Martini? Jaký gin byl používán v minulosti a proč? Jaký je rozdíl mezi italským a francouzským vermuthem a jeho interakcí s různými giny? Udělejme si výlet do historie objevující skutečný původ Martini a jeho vývoj během více než 130 let.
Nahoru

SVĚTLO VE VEŘEJNÉM PROSTORU / 
LUCIE KOLDOVÁ (HOST BARLIFE)

Lucie Koldová, přední česká designérka a Art Director ve společnosti Brokis, během své prezentace představí současné trendy v osvětlení a své realizace v hotelových projektech a restauracích po celém světě, ale poprvé také unikátní konektory pro světla vyvinuté speciálně pro veřejný prostor českou značkou Brokis.
Nahoru

KDYŽ JEN FOTKA NESTAČÍ ANEB EFEKTIVNÍ VYUŽITÍ SOCIÁLNÍCH MÉDIÍ V OBLASTI FOOD AND BEVERAGE / 
NIKOL SKOČÍKOVÁ (HOST BARLIFE)

Nikol Skočíková, COO v Socialsharks, agentuře specializující se na online marketing, zve na svůj seminář všechny, kdo chtějí propagaci svého podniku posunut o level výš a mít z ní prokazatelné výsledky. Sociální sítě jsou v současné době nejzajímavější složkou marketingu, jsou totiž velmi flexibilní, co se týče trendů a inovací. Zároveň poskytují širokou škálu možností propagace, která dokáže doplnit a mnohdy i zcela nahradit jiné marketingové kanály. Sociální sítě a hlavně Facebook mají velkou sílu a rozhodně nejsou pouze „doplňkovým“ komunikačním kanálem, naopak jsou rovnocenným partnerem v jakémkoliv marketingovém mixu. Čeští marketéři i přes to všechno bohužel tomuto kanálu moc nevěří a většinu marketingových investic raději přidělují jinam. Proč je chyba tuto formu propagace podceňovat a jak ji efektivně využít pro vaše podnikání se dozvíte právě na tomto semináři. Mimo jiné se budeme bavit o tom, jak velký je vlastně potenciál sociálních sítí, jak pomocí sociálních médií vydělávat peníze a jak využívat inovativní formáty přímo pro vaše podnikání. 
Nahoru

CO ČECH, TO DESTILÁT ANEB ,,OTCOVÉ KOPALI, MY MÍCHÁME“ / 
MICHAL MAREŠOVSKÝ (FLERET)

Michal Marešovský, Brand Amabassador značky FLERET, která je součástí portfolia společnosti Czechoslovak Spirit, se zaměřuje zejména na školení barmanů po celé České republice. V rámci své práce se snaží přeměnit stereotypy a konzervativní přístup v inovativní a moderní formu barmanství, a to vždy zábavně a s úsměvem. V semináři představí zajímavosti míchaných nápojů na bázi ovocných destilátů. Dále se zaměří na dnešní způsob výroby, ale také vliv ovocných destilátů v jednotlivých obdobích na našem území.
Nahoru

PANELOVÁ DISKUZE: TRADICE VS. INOVACE V PIVOVARNICTVÍ / LIBOR VÁVRA, ADAM MATUŠKA, LUCIE OLETALOVÁ, JIŘÍ STEHLÍČEK (HOSTÉ BARLIFE)

Mají velké pivovary prostor pro experimenty? Mohou si dovolit například staření v sudech, kombinování různých druhů chmele atd., nebo to náleží jen malým pivovarům? Kde je v záplavě ALE a IPA piv tradiční český ležák? Jak se výrobci dívají na kategorii nealkoholických a ochucených piv? Jak snadné / těžké je pro pivovary okamžitě reagovat na poptávku na trhu a vytvořit nové pivo?  O tom i o mnohém dalším bude panelová diskuze s Liborem Vávrou, Adamem Matuškou a Jiřím Stehlíčkem.
Nahoru

BLENDS OR SINGLE ORIGINS / MARCO ARRIGO (ILLY)

Co si vyberete? Směs nebo jednodruhovou kávu? A víte, že jde často o stejně kvalitní zrna, jen je rozdíl v jejich zpracování? Ať už jste zastánci italské konzistence a jejich umění v pražení a mísení káv, nebo dáváte přednost experimentování typickému pro tzv. specialty coffee, vždy mějte na paměti kvalitu kávy, v obou přístupech. Marco Arrigo, Director of Bar Termini a Head of Quality for illy Great Britain, na svém semináři vysvětlí, proč si myslí, že mezi oběma směry panuje velké nedorozumění a zkusí napomoci vzájemnému pochopení. Zamyslete se proto, jakou péči káva vyžaduje, a hlavně nevěřte všemu, co vidíte na YouTube. 
Nahoru

SVĚT GRAPPY SE OTEVÍRÁ! / ANTONIO GUARDA NARDINI (HOST BARLIFE)

Pojďte s námi zažít příběh grappy Nardini. Vše začalo roku 1779 v italském Bassano del Grappa. Historie ožívá i v Čechách otevřením první La Graperia v Praze. Během semináře se osobně setkáte s Antoniem Guarda Nardinim, který vás provede cestou grappy a jedinečných koktejlů z tohoto destilátu. Pouze z kvalitní matoliny se vyrábí kvalitní grappa! Trio bianca, riserva a mandorla vás okouzlí již v první kapce grappy. Koktejly Mandorla Sour a Bassano Mule budou mít svou premiéru během semináře. 
Nahoru

COFFEE PROFESSIONAL BOUTIQUE

INDONÉZIA – KRAJINA TISÍCOK OSTROVOV, SOPIEK ... A VÝNIMOČNEJ KÁVY / SLAVOMÍR RUDENKO

Seminář má za cíl přiblížit unikátnost a rozmanitost káv indonéského souostroví nejen prostřednictvím vyprávění o původu a pěstování indonéské kávy, ale také degustací různých druhů kávy z této země. Na poměrně malé rozloze jednoho z největších světových producentů kávy bude možné dokumentovat rozmanitost, kterou se jinak běžně liší velmi vzdálené pěstitelské oblasti kávy. Je to dáno výjimečnými geografickými, klimatickými a přírodními podmínkami, jakož i postupy při zpracovávání kávy. Přijďte a přeneste se s námi do exotického světa indonéských káv!
Nahoru

MYTHS IN COFFEE / GWILYM DAVIES 

Káva je emocionální téma. Bezmezná láska kávových nadšenců k tomuto nápoji má však za důsledek, že se nepídí po pravdivosti informací, které se o kávě dozví. A přitom mnohé z těchto „faktů“ nejsou nic jiného než mýty. Gwilym ve svém semináři tyto nepravdy odhalí a váš vztah ke kávě bude posléze doopravdy upřímný.
Gwilym začal svou kariéru baristy v roce 1996 na Novém Zélandu. V roce 2009 se rozhodl, že se zúčastní Mistrovství baristů v Anglii, kde zvítězil a postoupil na Mistrovství světa – WBC. Celou soutěž vyhrál a stal se tak Mistrem světa v přípravě kávy. V roce 2014 prošel zkouškou pro porotce na Mistrovství světa, a stal se také WCE representative. 
Nahoru

COFFEE IN LONDON / MARCO ARRIGO

Marco Arrigo, Director of Bar Termini a Head of Quality for illy Great Britain, představí kávou scénu v Londýně. Už samotný bar Termini, kávovo-koktejlový podnik se na tento nápoj zaměřuje víc než dost. A Marco je člověk nejpovolanější - jeho bar Termini byl vyhlášen nejlepším londýnským barem roku 2017!  V Termini však cesta teprve začíná… Vydejte se s Marcem do uliček a zákoutí Londýna a poznejte, o čem je káva. 
Nahoru

COLD BREW / SIMONE RUBIN

Simone Rubin se začal kávě věnovat před deseti lety. Sedm let zpátky se přestěhoval do Anglie, kde pracovat v řetězci Costa. Na tu dobu rád vzpomíná, neboť se zde naučil rychlosti. Poté spolupracoval s několika pražírnami a kavárnami zabývajících se výběrovou kávou, zároveň začal působit jako školitel. Mezi jeho úspěchy se řadí i otevření čtyř podniků. V jeho semináři se zaměříte na cold brew a ochutnáte tři různé vzorky kávy, jejichž původ bude týž, lišit se však budou způsobem pražení.
Nahoru

VÝBĚROVÁ KÁVA A JEJÍ VYUŽITÍ V BAROVÉM PROSTŘEDÍ / MONIKA ČEŇKOVÁ A
JAN ŠPALEK

Cílem semináře je objasnit spolupráci mezi barmanem a baristou. Výběr vhodné kávy pro přípravu koktejlů lze uchopit z mnoha stran a my se vám pokusíme dát co nejlepší návod, jak se v něm zorientovat. Odrůdy, zpracování, příprava a využití. Včetně některých receptů a také ochutnávek. Seminářem provedou Jan Špalek z pražírny Rebelben a Monika Čeňková, barmanka v podniku 4pokoje.
Nahoru

MARKETING A KOMUNIKÁCIA VO SVETE 
VÝBEROVEJ KÁVY / MICHAL MOLČAN

O tom, co přesně je výběrová káva, se diskutovalo dlouho a dlouho pravděpodobně ještě bude. Jisté však je, že výběrová káva musí splnit určité kvalitativní standardy, a to již u samotného farmáře. Poté při pražení a nakonec v samotné kavárně při přípravě baristou. Všechna tato péče se projeví v nákladech, které jsou na výběrovou kávu vynaloženy. Vysvětlit zákazníkům rozdíl a obhájit svou cenovou politiku je náročné. Jak budovat komunitu, řešit marketing a používat různé technické a digitální nástroje při budování nových a dynamických značek? A jak jsme na tom u nás ve srovnání s Japonskem či USA?
Nahoru

VODA JAKO ZÁKLAD KÁVY / PETR KOŠŤÁL

Většinu kávy tvoří voda, proto je nasnadě, že zásadně ovlivňuje její chuť. Během krátkého workshopu vám Petr Košťál, spolumajitel pražírny Coffee Source, předvede, jaký vliv má různá voda na horké nápoje, i jak se voda měří a jaké jsou optimální hodnoty vody pro kávu. Petr Košťál se věnuje kávě již od roku 2003, kdy se stal výhradním distributorem kávovarů La Marzocco. V roce 2008 založil se svým společníkem firmu Coffee Source s.r.o. Během jeho krátké přednášky a workshopu se dozvíte, jak je důležité starat se o vodu, ze které připravujete kávu a další horké nápoje. Petr Košťál vám předá poznatky výrobce kávovarů La Marzocco o působení vody nejen na technologii pro přípravu kávy, ale i na její chuť.
Nahoru