PRAGUE BAR SHOW 2024

  • Bary, stánky a expozice vystavovatelů na téměř 4000m2 a ve venkovní zóně
  • Stovky destilátů, likérů, vín a nealko značek pro gastro sektor
  • Řemeslné palírny a lokální nealko producenti
  • Coffee zone – velká zóna s kávovými značkami
  • Low&No alcohol,  Víno, Gastro vybavení
  • Stage se semináři a diskusními panely s předními odborníky a profesionály v gastronomii 
  • Food court

BARLIFE MAIN STAGE - SEMINÁŘE & DISKUSNÍ PANELY

12.00 –12.20 Design v gastronomii / Inspirativní koncepty ze zahraničí

Pavel Mrázek (Zakladatel studia Hezkey), Daniel Piecuch (Architekt studia PHX)

Uvažujete o otevření vlastního podniku? Nebo zvažujete rekonstrukci či změnu konceptu? Vyvarujte se největších chyb, které mohou výrazně ovlivnit váš úspěch. V první polovině semináře se Pavel Mrázek zaměří na nejčastější chyby při navrhování gastronomických podniků a prozradí některá důležitá doporučení a zásady. Ve druhé části představí architekt Daniel Piecuch vybrané designové koncepty podniků z celého světa, které pravidelně prezentuje v rubrice Zoom magazín Barlife.

12.25–12.45 Investice do alkoholu – co vybrat, kde prodat a jak se nenechat napálit

Robert Vaněček (Prestige Portofilo) 

Našli jste u dědy na půdě láhev whisky nebo koňaku a přemýšlíte, zda ji vypít, nebo zpeněžit? Investování do alkoholu může být lukrativní, ale je důležité si uvědomit i jeho rizika. Robert Vaněček se podělí o konkrétní rady, jak začít investovat do alkoholu, které značky a limitované edice se Vám možná vyplatí sledovat, jak zboží skladovat i na co si dát pozor.

12.50–13.10 Jak voní štěstí? Multisenzorika v moderní gastronomii

Stanislav Harciník (Mirror Bar & The Cocktail Balance)  

Přemýšleli jste někdy o tom, jak mohou vůně, zvuky nebo vizuální podněty ovlivnit chuť koktejlu nebo pokrmu? Když host pije koktejl, čaj nebo si užívá jídlo, jeho smysly pracují na plné obrátky. Je fascinující, jak komplexní a multisenzorický zážitek konzumace ve skutečnosti je. Neurogastronomie je nový obor, který zkoumá, jak mozek a nervový systém vnímají chuť a ovlivňují naše stravovací návyky. Propojuje neurovědy, psychologii a gastronomii, aby lépe pochopil, co se děje v našem mozku a těle, když jíme a pijeme. Se základy této vědy a využitím v praxi nás seznámí Stanislav Harciník. 

13.15–13.55 Diskuze - Kam se poděla tradiční česká hospoda a kam se budou pivní podniky a kultura pití piva dále ubírat? 

Ladislav Jakl (Pivní novinář a odborník), Lukáš Tomsa (Pivovar Dva kohouti), Luboš Kastner (Červený jelen, Kozlovna, Plzeňka, Potrefená Husa)

Zda budou tradiční hospody existovat jen v muzeích, je těžké předvídat. Ale je pravda, že se jejich podoba v posledních letech mění a jejich počet se snižuje. Existuje mnoho faktorů, které ovlivňují pivní kulturu a budoucnost hospod. Generační změny, ekonomické faktory, trendy, patriotismus, zážitková gastronomie. Změní se tradice pití piva v půllitrech a začne se více prosazovat 0,4l ? V České republice je více než 400 pivovarů, je pivní trh již nasycený nebo je zde stále prostor pro nové pivovary, nové značky, nové pivní styly? Debaty o pivu se zúčastní odborník na pivo, novinář Ladislav Jakl a Lukáš Tomsa, vrchní sládek a spolumajitel pivovaru Dva kohouti.

14.00–14.20 Hana a farma v Semicích: Příběh o odvaze, lásce k půdě a úskalí farmaření

Hana Součková (Farmářka) 

Hana Součková, která ve dvaceti letech opustila studium práv a vydala se na cestu nezávislé farmářky v Semicích. Její příběh je inspirativní ukázkou odvahy, lásky k půdě a spojení s přírodou. Farmářství se pro ni nestalo jen prací, ale životním stylem. Dnes Hana obhospodařuje přes 15 hektarů půdy, na které pěstuje více než 55 druhů zeleniny, bylinek a jedlých květů pro bistra a restaurace. Zaměstnává nejen své rodiče, ale i brigádníky z řad přátel, a společně se snaží o ekologicky šetrné a udržitelné zemědělství. Jaká jsou úskalí práce malého farmáře? Jak složitá je cesta z farmy na stůl restaurací a proč dát lokálním produktům šanci?

14.25–14.45 Jíme očima - jedna fotografie vydá za tisíc slov 

Marek Bartoš (Fotograf)

V dnešní době je vizuální stránka marketingu pro gastro podniky klíčová. Ať už se jedná o prezentaci na sociálních sítích, webu, nebo v menu, atraktivní fotografie jídla a nápojů dokáží zaujmout zákazníky. Naštěstí, s trochou snahy a znalostí základních principů fotografování, i amatérský fotograf může dosáhnout skvělých výsledků. Tipy, jak fotit jídlo a nápoje, aby upoutaly koncového zákazníka, představí Marek Bartoš, uznávaný fotograf a milovník jídla, mezi jehož klienty patří mj. podniky jako Ambiente nebo Pilsner Urquell či Jan Becher. 

14.50–15.10 Představení nové řady Paragon cordials 

Brand prezentace - Mišel Posavac (Global Brand Ambassador) 

Mišel Posavac, člen globálního Monin týmu, ve kterém se věnuje vzdělávacím programům a spolu s dalšími stojí za vývojem Paragonu vám představí novou kapitolu těchto jednodruhových cordialů: PARAGON Mystic collection. Poodhalte tajemství vůní a chutí dávných civilizací, které se potkává s moderními poznatky a technikou výroby a vytváří jedinečný produkt pro moderní mixologii.

15.15–15.35 Mezcal San Cosme – S láskou z Oaxacy 

Brand prezentace - Manuel Weisskopf (European Brand Ambasador)

Kolem mezcalu San Cosme, lidí, kteří za ním stojí a původu či historie, se odehrává magický příběh. San Cosme je řemeslný mezcal, který se vyrábí ze 100% agáve Espadin.

15.40–16.00 Three Cents

Brand prezentace - Alexandros Sourbatis (Global Brand Ambasador)

Co se stane, když se v baru potká absolvent informatiky, absolvent oboru podnikání, marketér a absolvent obchodní akademie? Vědecká exploze bublin! Řízením osudu se dala dohromady skupina absolventů–barmanů. Spojil je nejen podobný životní styl a profesní orientace, ale hlavně stejná vášeň: vášeň míchat dokonalé nápoje. Toniky a mixéry Three Cents jsou k dostání v nejlepších barech světa. Letos značka slaví desáté výročí!

16.05–16.25 Fenomén Planteray ve světě rumu jako příležitost pro váš podnik

Brand prezentace - Filip White (Ambasador Maison Ferrand / Planteray)

Jedna z nejpopulárnějších značek podle Drinks International s názvem Plantation před nedávnem změnila své jméno na Planteray. Nový název ovšem další změny nepřináší a stále nabízí široké portfolio produktů jedinečné výroby reprezentující nespočet světových terroirs pro váš podnik. Kromě barových klasik a unikátních blendů letos Alexandre Gabriel, majitel a hlavní master blender značky, přišel s unikátní kokosovou novinkou Cut & Dry. Na semináři ji budete moct ochutnat a zároveň si k ní poslechnete komentář od ambasadora značky, kterým je Filip White. Nezapomeňte na stánku Planteray vyzkoušet jeho signature drink vytvořený exkluzivně pro Prague Bar Show!

16.30–16.50 Muyu – odkrývání ingrediencí

Brand prezentace - Alex Kratena (Co-founder, Muyu liqueurs)

Alex Kratena, spoluzakladatel likérů Muyu, oficiálně představí Muyu v České republice ve spolupráci s Fenix Drinks. Alex vysvětlí, proč se angažuje v misi, která má lidem přiblížit neobvyklé ingredience a bude diskutovat tradiční i současné extrakční techniky a roli moderních likérů v koktejlech. Přednáška objasní důležitost zodpovědného získávání surovin a způsoby použití netradičních ingrediencí v nápojích.

17.00–17:40 Diskuze: Potrava pro duši – gastronomie pomáhá potřebným

Jiří Panuška (Červený Jelen), Michal Valíček a Eliška Maříková (Etincelle, kavárny & bistra Mezi řádky), Lucie Svobodová (Ambiente)

Potrava pro duši je stejně důležitá jako potrava pro tělo. Pro to, abychom byli spokojení a šťastní, potřebujeme nejen uspokojit naše základní potřeby, ale také cítit smysl života, radost a spojení s něčím větším než jsme my sami. Gastronomie má velký potenciál měnit svět k lepšímu. A od našich hostů se dozvíte o inspirativních příkladech podnikání se smysluplným přesahem.

17.45–18.05 Voda a káva - zásadní vlivy složení vody na senzoriku nápoje

Jakub Smolka (Barista a Coffee in Good Spirits champion)

Voda tvoří až 98 % šálku kávy, a proto má velký vliv na její aroma, kyselost, sladkost a celkovou chuť. Jaká je kvalita kohoutkové vody v ČR? Jaké jsou největší mýty a nepravdy? Jakub Smolka nás seznámí se základními vlastnostmi vody, kterým se v gastru vyplatí věnovat pozornost, a možná vás přiměje k zamyšlení, proč se jednou za čas i vašemu podniku vyplatí investovat do analýzy vody.

18.10–18.40 Diskuze: Fuckups v gastru

Luboš Kastner (Červený jelen, Kozlovna, Plzeňka, Potrefená Husa), Lukáš Žďárský (Vintroblock, Kavárna co hledá jméno, Gram bistro), Jan Braniš (Bistro Špejle, Bugsy’s bar)

V tomto jedinečném setkání naši hosté, provozovatelé úspěšných podniků v Praze a v Plzni, vzpomenou na zábavné historky a nezdary, které zažili. Těšte se na příběhy o nešťastných pokusech a omylech při budování a otevírání jejich barů, hospod a bister. Honza Braniš, Luboš Kastner a Lukáš Žďárský se dostanou i k vyprávění kuriózních příběhů o zákaznících. Dobrá nálada a nekonečný smích zaručeny!


  • Vstup na všechny semináře je v ceně základní vstupenky.
  • Pořizování zvukového nebo obrazového záznamu bez svolení organizátora není povoleno.
  • Prague Bar Show není určena laické veřejnosti, je pouze pro profesionály ze všech oborů gastronomie.

Používání loga Prague Bar Show, či jakékoli jiné kopírování materiálů z tohoto webu, jiných log, map a fotografií se řídí autorským zákonem a bez souhlasu majitele je zakázáno.