PRAGUE BAR SHOW 2024
- Bary, stánky a expozice vystavovatelů na téměř 4000m2 a ve venkovní zóně
- Stovky destilátů, likérů, vín a nealko značek pro gastro sektor
- Řemeslné palírny a lokální nealko producenti
- Coffee zone – velká zóna s kávovými značkami
- Low&No alcohol, Víno, Gastro vybavení
- Stage se semináři a diskusními panely s předními odborníky a profesionály v gastronomii
- Food court
BARLIFE MAIN STAGE - SEMINÁŘE & DISKUSNÍ PANELY
12.00 –12.20 Design v gastronomii / Inspirativní koncepty ze zahraničí
Pavel Mrázek (Zakladatel studia Hezkey), Daniel Piecuch (Architekt studia PHX)
Uvažujete o otevření vlastního podniku? Nebo zvažujete rekonstrukci či změnu konceptu? Vyvarujte se největších chyb, které mohou výrazně ovlivnit váš úspěch. V první polovině semináře se Pavel Mrázek zaměří na nejčastější chyby při navrhování gastronomických podniků a prozradí některá důležitá doporučení a zásady. Ve druhé části představí architekt Daniel Piecuch vybrané designové koncepty podniků z celého světa, které pravidelně prezentuje v rubrice Zoom magazín Barlife.
12.25–12.45 Investice do alkoholu – co vybrat, kde prodat a jak se nenechat napálit
Robert Vaněček (Prestige Portofilo)
Našli jste u dědy na půdě láhev whisky nebo koňaku a přemýšlíte, zda ji vypít, nebo zpeněžit? Investování do alkoholu může být lukrativní, ale je důležité si uvědomit i jeho rizika. Robert Vaněček se podělí o konkrétní rady, jak začít investovat do alkoholu, které značky a limitované edice se Vám možná vyplatí sledovat, jak zboží skladovat i na co si dát pozor.
12.50–13.10 Jak voní štěstí? Multisenzorika v moderní gastronomii
Stanislav Harciník (Mirror Bar & The Cocktail Balance)
13.15–13.55 Diskuze - Kam se poděla tradiční česká hospoda a kam se budou pivní podniky a kultura pití piva dále ubírat?
Ladislav Jakl (Pivní novinář a odborník), Lukáš Tomsa (Pivovar Dva kohouti), Luboš Kastner (Červený jelen, Kozlovna, Plzeňka, Potrefená Husa)
Zda budou tradiční hospody existovat jen v muzeích, je těžké předvídat. Ale je pravda, že se jejich podoba v posledních letech mění a jejich počet se snižuje. Existuje mnoho faktorů, které ovlivňují pivní kulturu a budoucnost hospod. Generační změny, ekonomické faktory, trendy, patriotismus, zážitková gastronomie. Změní se tradice pití piva v půllitrech a začne se více prosazovat 0,4l ? V České republice je více než 400 pivovarů, je pivní trh již nasycený nebo je zde stále prostor pro nové pivovary, nové značky, nové pivní styly? Debaty o pivu se zúčastní odborník na pivo, novinář Ladislav Jakl a Lukáš Tomsa, vrchní sládek a spolumajitel pivovaru Dva kohouti.
14.00–14.20 Hana a farma v Semicích: Příběh o odvaze, lásce k půdě a úskalí farmaření
Hana Součková (Farmářka)
14.25–14.45 Jíme očima - jedna fotografie vydá za tisíc slov
Marek Bartoš (Fotograf)
V dnešní době je vizuální stránka marketingu pro gastro podniky klíčová. Ať už se jedná o prezentaci na sociálních sítích, webu, nebo v menu, atraktivní fotografie jídla a nápojů dokáží zaujmout zákazníky. Naštěstí, s trochou snahy a znalostí základních principů fotografování, i amatérský fotograf může dosáhnout skvělých výsledků. Tipy, jak fotit jídlo a nápoje, aby upoutaly koncového zákazníka, představí Marek Bartoš, uznávaný fotograf a milovník jídla, mezi jehož klienty patří mj. podniky jako Ambiente nebo Pilsner Urquell či Jan Becher.
14.50–15.10 Představení nové řady Paragon cordials
Brand prezentace - Mišel Posavac (Global Brand Ambassador)
Mišel Posavac, člen globálního Monin týmu, ve kterém se věnuje vzdělávacím programům a spolu s dalšími stojí za vývojem Paragonu vám představí novou kapitolu těchto jednodruhových cordialů: PARAGON Mystic collection. Poodhalte tajemství vůní a chutí dávných civilizací, které se potkává s moderními poznatky a technikou výroby a vytváří jedinečný produkt pro moderní mixologii.
15.15–15.35 Mezcal San Cosme – S láskou z Oaxacy
Brand prezentace - Manuel Weisskopf (European Brand Ambasador)
Kolem mezcalu San Cosme, lidí, kteří za ním stojí a původu či historie, se odehrává magický příběh. San Cosme je řemeslný mezcal, který se vyrábí ze 100% agáve Espadin.
15.40–16.00 Three Cents
Brand prezentace - Alexandros Sourbatis (Global Brand Ambasador)
Co se stane, když se v baru potká absolvent informatiky, absolvent oboru podnikání, marketér a absolvent obchodní akademie? Vědecká exploze bublin! Řízením osudu se dala dohromady skupina absolventů–barmanů. Spojil je nejen podobný životní styl a profesní orientace, ale hlavně stejná vášeň: vášeň míchat dokonalé nápoje. Toniky a mixéry Three Cents jsou k dostání v nejlepších barech světa. Letos značka slaví desáté výročí!
16.05–16.25 Fenomén Planteray ve světě rumu jako příležitost pro váš podnik
Brand prezentace - Filip White (Ambasador Maison Ferrand / Planteray)
Jedna z nejpopulárnějších značek podle Drinks International s názvem Plantation před nedávnem změnila své jméno na Planteray. Nový název ovšem další změny nepřináší a stále nabízí široké portfolio produktů jedinečné výroby reprezentující nespočet světových terroirs pro váš podnik. Kromě barových klasik a unikátních blendů letos Alexandre Gabriel, majitel a hlavní master blender značky, přišel s unikátní kokosovou novinkou Cut & Dry. Na semináři ji budete moct ochutnat a zároveň si k ní poslechnete komentář od ambasadora značky, kterým je Filip White. Nezapomeňte na stánku Planteray vyzkoušet jeho signature drink vytvořený exkluzivně pro Prague Bar Show!
16.30–16.50 Muyu – odkrývání ingrediencí
Brand prezentace - Alex Kratena (Co-founder, Muyu liqueurs)
Alex Kratena, spoluzakladatel likérů Muyu, oficiálně představí Muyu v České republice ve spolupráci s Fenix Drinks. Alex vysvětlí, proč se angažuje v misi, která má lidem přiblížit neobvyklé ingredience a bude diskutovat tradiční i současné extrakční techniky a roli moderních likérů v koktejlech. Přednáška objasní důležitost zodpovědného získávání surovin a způsoby použití netradičních ingrediencí v nápojích.
17.00–17:40 Diskuze: Potrava pro duši – gastronomie pomáhá potřebným
Jiří Panuška (Červený Jelen), Michal Valíček a Eliška Maříková (Etincelle, kavárny & bistra Mezi řádky), Lucie Svobodová (Ambiente)
Potrava pro duši je stejně důležitá jako potrava pro tělo. Pro to, abychom byli spokojení a šťastní, potřebujeme nejen uspokojit naše základní potřeby, ale také cítit smysl života, radost a spojení s něčím větším než jsme my sami. Gastronomie má velký potenciál měnit svět k lepšímu. A od našich hostů se dozvíte o inspirativních příkladech podnikání se smysluplným přesahem.
17.45–18.05 Voda a káva - zásadní vlivy složení vody na senzoriku nápoje
Jakub Smolka (Barista a Coffee in Good Spirits champion)
Voda tvoří až 98 % šálku kávy, a proto má velký vliv na její aroma, kyselost, sladkost a celkovou chuť. Jaká je kvalita kohoutkové vody v ČR? Jaké jsou největší mýty a nepravdy? Jakub Smolka nás seznámí se základními vlastnostmi vody, kterým se v gastru vyplatí věnovat pozornost, a možná vás přiměje k zamyšlení, proč se jednou za čas i vašemu podniku vyplatí investovat do analýzy vody.
18.10–18.40 Diskuze: Fuckups v gastru
Luboš Kastner (Červený jelen, Kozlovna, Plzeňka, Potrefená Husa), Lukáš Žďárský (Vintroblock, Kavárna co hledá jméno, Gram bistro), Jan Braniš (Bistro Špejle, Bugsy’s bar)
V tomto jedinečném setkání naši hosté, provozovatelé úspěšných podniků v Praze a v Plzni, vzpomenou na zábavné historky a nezdary, které zažili. Těšte se na příběhy o nešťastných pokusech a omylech při budování a otevírání jejich barů, hospod a bister. Honza Braniš, Luboš Kastner a Lukáš Žďárský se dostanou i k vyprávění kuriózních příběhů o zákaznících. Dobrá nálada a nekonečný smích zaručeny!
- Vstup na všechny semináře je v ceně základní vstupenky.
- Pořizování zvukového nebo obrazového záznamu bez svolení organizátora není povoleno.
- Prague Bar Show není určena laické veřejnosti, je pouze pro profesionály ze všech oborů gastronomie.
Používání loga Prague Bar Show, či jakékoli jiné kopírování materiálů z tohoto webu, jiných log, map a fotografií se řídí autorským zákonem a bez souhlasu majitele je zakázáno.